Wednesday 15 March 2023

Kenapa Shaklee Supplements Terbaik Di Malaysia

 


Korang tahu tak sebenarnya Shaklee telah dinobatkan sebagai Malaysia’s Trusted Brand Award pada tahun 2022 ataupun lebih dikenali sebagai Shaklee Supplement Terbaik di Malaysia ! Sebelum kita nak makan apa-apa supplement mestilah kita nak buat pilihan yang paling terbaik supaya tiada isu berkaitan kesihatan dalam tempoh jangka masa panjang.

Sebab Kenapa Shaklee Supplement Terbaik Malaysia 

Produk yang sudah berusia lebih 100 tahun

  • Produk pertama yang dihasilkan oleh Shaklee ialah Vitalea Iron Plus yang merupakan multivitamin yang sudah wujud sejak tahun 1915. Asalnya dikenali sebagai ‘Vitalize-Mineral’ dan disingkatkan sebutan menjadi ‘Vita-Min’. Kalau korang nak tahu perkataan ‘Vitamin’ yang disebut sehingga kini asalnya dari Shaklee dan Dr.Forest C.Shaklee salah satu multivitamin pertama di Amerika Syarikat.


Produk Shaklee mengandungi bahan semulajadi

  • Kalau nak tahu yang produk Shaklee bebas daripada bahan tiruan dan bahan kimia yang berbahaya. Produk Shaklee sangat mematuhi standard keselematan dan setiap satu daripada produk Shaklee adalah bebeas gluten. Shaklee juga tak pernah lakukan ujian ke atas haiwan. Shaklee mempunyai clinical proven terhadap manusia sebab itulah Shaklee 3 prinsip iaitu selamat, terbukti dan berkesan.



Produk Shaklee terbukti selamat dan berkesan
  • Setiap pengeluaran atau penghasilan produk Shaklee akan membuat ujian terlebih dahulu. Dengan jumlah yang besar, ujian kualiti setiap tahun yang dilakukan oleh Shaklee untuk memastikan produk Shkalee berkualiti. Lebih daripada 300+ 3 kali ujian terhadap racun perosak dari yang diperlukan oleh Pharmacopeia Amerika Syarikat. Andai kata bahan yang diuji tersebut mengandungi racun perosak maka Shaklee akan reject bahan tersebut dengan serta merta sebab Shaklee sangat menjaga kualiti produk.



Produk Shaklee terbukti secara klinikal

  • Korang tahu tak yang Dr. Elizabeth Blackburn adalah Pemenang Hadiah Nobel dalam Perubatan dan dianggap sebagai individu terpenting dalam sains telomere yang telah berkerjasama dengan Dr.Blackburn dan terbukti bahawa menggunakan supplement Shaklee untuk jangka masa Panjang menyebabkan penurunan kadar kependekan telomere sebanyak 40% dikalangan umur orang dewasa berbanding dengan kumpulan kawalan yang sihat.



Produk Shaklee terbukti oleh sains

  • Kajian Landmark Study diketuai oleh penyelidik pemakanan yang terkenal Dr. Gladys Block bersama University of California Berkeley merupakan salah satu kajian terbesar pengguna jangka Panjang pelbagai supplement.


Syarikat Shaklee yang kukuh

  • Produk yang dihasilkan selamat digunakan dan berkesan. Shaklee juga mempunyai kelulusan KKM dan Sijil Halal yang diiktiraf oleh Jakim. Kredibiliti Syarikat Shaklee lebih mengukuhkan kenapa Shaklee supplement terbaik di Malaysia kerana sudah lebih 65 tahun di pasaran dunia dan sudah lebih 25 tahun di dalam pasaran Malaysia.

Tips memilih supplement terbaik

  • Syarikat supplements tersebut kukuh sehingga sekarang

  • Pastikan tiada isi kandungan yang mengandungi bahan kimia berbahaya

  • Pastikan supplements tersebut sudah lama berada di pasaran

  • Pastikan supplemets tersebut yang selamat, terbukti dan berkesan untuk tempoh jangka masa yang Panjang

  • Pastikan beli supplements dengan agent sah yang berdaftar (jangan beli melalui shoppe dan lain2 kerana anda tidak ada guide yang betul) 

Kalau korang berminat untuk dapatkan supplements terbaik Shaklee boleh hubungi Pengedar Shaklee Melaka untuk dapatkan produk Shaklee yang dibimbingan oleh saintis dan doctor perubatan.

Terima kasih daun keladi kerana sudi membaca entry pada kali ini berkaitan supplements terbaik Malaysia.

Boleh follow a’tiqah seperti di social media dibawah :

  • Facebook Page
  • Facebook Personal
  • Tiktok
  • Instagram

A'tiqah Nuha

- Pengedar Shaklee Melaka

-Dibimbing oleh santis dan doktor perubatan


#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023


No comments:

Post a Comment

Kenapa Shaklee Supplements Terbaik Di Malaysia

  Korang tahu tak sebenarnya Shaklee telah dinobatkan sebagai Malaysia’s Trusted Brand Award pada tahun 2022 ataupun lebih dikenali sebagai ...