Thursday 9 March 2023

Ramadhan Bersama Set Puasa Shaklee 1-2-3


Alhamdulillah tak lama lagi kita dah nak masuk bulan mulia iaitu bulan Ramadhan. Bulan yang paling dinanti-nanti bagi seluruh umat islam didunia ini sebabnya dalam bulan Ramadhan ni la seluruh umat islam berebut-rebut untuk melakukan ibadah seperti membaca al-quran, solat terawih, sedekah dan macam-macam lagi yang boleh meningkatkan pahala kita semua.

Jadi kali ni a’tiqah nak kongsikan dengan anda semua  set puasa Shaklee yang membuatkan anda lebih cergas, lebih bertenaga dan sangat mudah untuk sediakan buat seisi keluarga tercinta. Kalau nak tahu kan set puasa Shaklee ni memang menjadi pilihan ramai orang bila tibanya bulan Ramadhan.

Seperti biasa setiap tahun akan adanya set puasa Shaklee. Untuk tahun 2023 shaklee telah keluarkan puasa 1-2-3 set. Haa apa tu puasa 1-2-3 set ? Okay jom kita lihat sama-sama apa yang ada dalam set puasa Shaklee tahun ni.

  1. Performance Drink Shaklee
  • Performance drink atau lebih dikenali sebagai PD Shaklee iaitu minuman isotonik yang tiada kandungan karbonat dan ianya juga mempunyai gula yang sangat sedikit.
  • Performance drink ni juga dapat kawal paras cecair didalam tubuh badan kita agar badan kita tak terlalu kering.
  • Cara paling mudah untuk menikmati  PD bila anda bancuh dalam satu jag air dan minum bersama seisi keluarga sebagai minuman semasa berbuka puasa dan semasa sahur.
  • Anda semua tahu tak yang PD ni juga direka khas untuk para angkawasan NASA.
 

2. ESP Shaklee (Energizing Soy Protien)

  • Bagi pemilihan menu ketika anda hendak bersahur boleh juga bersahur seperti biasa dengan mengambil nasi atau anda hendak bersahur dengan ringan seperti oat atau roti kemudian tambah ESP dan PD shaklee di akhir menu sahur anda.
  • ESP adalah protien asli daripada slumber tumbuhan (bukan air soya ya) sebab tu ia dapat memberikan rasa kenyang yang lebih lama dalam badan manusia. 
  • Andai kata anda terlewat bangun untuk sahur tak perlu risau. Bancuh saja ESP dan PD serta ambil beberapa biji kurma.
  • Esp juga ada kandungan kalsium,rendah lemak,tiada kolestrol serta vitamin B yang sangat membantu badan lebih cergas semasa berpuasa sambil menjaga paras kolestrol yang sihat


3. Cinch Shake

  • Cinch shake ni minuman yang berasaskan protien untuk mengantikan makanan sepanjang proses menurunkan berat badan dan sesuai juga diambil ketika berpuasa.
  • Cinch shake juga tidak mengandungi pewarna dan perisa tiruan jadi ia sangat selamat untuk anda.
  • Tambahan dalam cinch shake juga ada leucine. Leucine dapat membantu memelihara oto.
  • Bagi yang nak jaga berat badan ketika berpuasa tu boleh minum cinch shake ni. Ada 3 perisa iaitu Coklat, Latte dan Vanilla.

Seperti yang diatas tadi adalah set puasa shaklee 1-2-3. Dalam set tersebut anda akan dapat berpuasa dan bersahur dengan mengambil PD,ESP dan Cinch Shake Shaklee.

Selain daripada set puasa shaklee diatas anda juga boleh mengambil supplement tambahan lain seperti Vitamin C, Omega Guard Shaklee, Vitalea, Lecithin dan lain-lain lagi dari shaklee.

Anda juga boleh baca pengalaman berpuasa bersama set puasa shaklee daripada salah seorang kenalan A'tiqah. 

Sekiranya anda ingat mula mengamalkan shaklee sepanjang bulan puasa anda boleh terus hubungi A’tiqah.

Terima kasih sudi membaca tajuk pada kali ini.

Untuk video yang lebih menarik tentang shaklee dan kelas bersama saintis dan doktor perubatan boleh klink link dibawah ini :

A'tiqah Nuha
- Pengedar Shaklee Melaka
- Dibimbing oleh saintis dan doktor perubatan

#blogmegashaklee
#shakleethive2023
#shakleetriumph2023

 

 

2 comments:

Kenapa Shaklee Supplements Terbaik Di Malaysia

  Korang tahu tak sebenarnya Shaklee telah dinobatkan sebagai Malaysia’s Trusted Brand Award pada tahun 2022 ataupun lebih dikenali sebagai ...